If you want to find ...

luni, 2 aprilie 2012

Interviu : Alethea Kontis ne introduce in lumea zanelor din'Enchanted'

,,Va anuntam acum mult timp ca urmeaza un interviu cu Alethea Kontis . Iata-l ! Imi cer scute de intarziere de o zi , dar am avut probleme cu blogspot-ul . Trebuie sa va mentionez ca acesta este cel mai frumos interviu luat de mine pana cum . Alethea m-a cucerit cu raspunsurile ei si m-a facut sa ma simt mandru , din nou , ca sunt roman !" 
                                                                Multumesc , Alethea ! 

Ciudatu' : Buna !Uite ca a venit si ziua de 1 aprilie . Imi cer scuze pentru intarziere . 
Alethea Kontis : Hey ! Stai linistit .
Ciudatu' : Incepem direct . Spune.ne in cateva propozitii despre ce e vorba in cartea ta ,,Enchanted" si ce are aceasta special , fata de alte carti .
Alethea Kontis : Enchanted este o poveste cu zane , dar nu una amuzanta si clasica , din cele spuse copiilor . Este vorba de o fata cu o familie foarte mare si un print cum nu mai exista pe Pamant . O poveste despre dragoste , acceptare si pierdere . O poveste magica care te va fermeca profund .
Ciudatu' : Daca ai putea fi un personaj din cartea ta , care ai fi ?
Alethea Kontis : Cred ca mi-ar placea sa fiu 2 personaje din cartea mea : Sunday ( personajul principal ) si Joy , zana creetoare ( godmother - dar nu cu rolul de ,,nasa" in acest contex ) .Sunday semana cu mine cand eram tanara : o scriitore cu idei remarcabile , care mereu se intreaba daca e multumita de viata pe care o duce . Iar Joy sunt eu acum : creatoarea acestor oameni magici , care traiesc intr-o lume fermecata . 
Ciudatu' : Coperta cartii e absolut geniala . Tu ai venit cu ideea ei ?
Alethea Kontis : Multumesc ! Nu am avut nici o idee de coperta , pana ce editura nu m-a chemat sa o vad si am fost socata cat de frumoasa e . Fata de pe coperta este nepoata potografului - dar ea este doar un element al artwork-ului . Broscuta , titlul si florile au fost creatia talentatului designer Christine Kettner ( Harcourt ) , care le-a pus impreuna .
 Ciudatu' : Care este scriitorul tau preferat si de ce ?
Alethea Kontis :De-a lungul vietii am fost influentat de foarte multi autori , asa ca e imposibil sa aleg unul. De la inceput an fost pasionata de zane , asa ca Grimm si Andersen sunt unii dintre preferatii mei , dar si unii poeti ca Odgen Nash si Gelette Burgess mi.au marcat cariera . Altii ar fi Meredith Ann Pierce, Tamora Pierce, Robin McKinley, Mercedes Lackey, Anne McCaffrey, Lloyd Alexander, Diana Wynne Jones, and Lewis Carroll si multi , multi altii . 
Ciudatu' : Lewis Carol e  ... ciudat ! Tara noastra este considerata ,,plaiul vampiresc" . Daca ai putea fi unul , ca ai face ?
Alethea Kontis : Prima data as face o calatorie in jurul Pamantului ca sa vad toate minunatiile care ne inconjoara . Al doilea lucru pe care l-as face ar fi sa gasesc o cale ca sa nu ucid oameni nevinovati . Poate as ucide doar oameni rai care nu fac nimic pentru acesta planeta . Si am un fost iubit cu care as incepe .
Ciudatu' :  Asta e ... rau . De cand erai mica vroiai sa devii scriitor ? Sau a venit de la sine ?
Alethea Kontis : Cand eram mica vroiam sa devin 2 lucruri : un scriitor celebru sau o actrita . Prima data am fost actrita . Am obtinut primul meu rol la 7 ani , urman apoi la 8 ani sa castig un rol intr-o miniserie TV . Apoi , cu timpul , m-am apucat de scris poeme . Le-am spus parintilor mei ca , daca cariera mea de actrita nu va reusi , as putea fi oricand scriitoare .  Acest lucru i-a speriat enorm pentru ca la acea varsta copii doreau sa devina printese , astronauti sau medici veterinari . Mi-am dat seama ca urma sa devin scriitor . Ma atrase drumul acesta si nu mai puteam renunta la el . Viata de artist este una grea , dar in final aduce multe impliniri .
Ciudatu' : Daca ai putea fi un anotimp , care ai fi ? Si de ce ?
Cover
Alethea Kontis : Mi-ar placea sa fiu toamna , chiar daca primavara mi se potriveste perfect . Toamna este plina de culori frumoase şi aer rece. Este liniştit şi odihnitor, după căldura verii. Dar primăvara are furtuni şi soare care aduce curcubee şi flori strălucitoare mici peste tot. Asta sunt eu: nebuna tot timpul, uneori bine, alteori rău, şi întotdeauna fericita.
Ciudatu' : Ai auzit vreodata despre autorii sau cartile romanesti ?
Alethea Kontis : Nu prea stiu multi autori romani , dar vreau sa aflu ! Am auzit ca Dracula sălășluia pe teritoriul tarii voastre in Muntii Carpati , dar eu am fost copilul cartiilor cu zane , nu cu vampiri . Am iubit, de asemenea, poveştile familiei mele grecesti .Tradiţile au fost intotdeauna preferatele mele. Poate ca nu pot vizita toată lumea , dar  pot auzi povesti despre ea.
Ciudatu' : Ce crezi despre ,,Lumea lu' Ciudatu'' ? 
Alethea Kontis : Este o lume minunata . Un loc in care toti citotorii trebuie sa se afle . Iti multumesc ca mi.ai reamintit : ,,multumesc" , ,,ce mai faceti" sau ,,Vorbesti englezeste" .
Ciudatu' : Aw. Multumesc . Acum , la final , transmite-le un mesaj tuturor cititorilor romani si nu numai ! 
Alethea Kontis
România, te-am admirat de când am fost o tanara gimnasta si Nadia Comăneci a fost prima atletea care a obtinut 10 la Jocurile Olimpice. ,,Toamna" este unul din filmele mele preferate din toate timpurile -, nu ar fi fost la fel fără Catinca Untaru. Sunteţi o ţară frumoasă , plină de artă şi de istorie , de natura şi de poveşti. Ştiti cum să spuneti poveşti vechi intr-un mod unic  - modul corect - spunându-le cu voce tare. Dar asta nu va oprit sa cititi  - am aflat că rata de alfabetizare ( nu analfabetizare !! - e de bine ) în România este de 98%! Asta e uimitor! Fiti mândri ca locuiti in România. Sunteţi magici. Cred in voi!
Ciudatu' : M-ai cucerit cu raspunsurile tale . Multumesc enorm !
Alethea Kontis : Eu iti  multumesc ! Sper sa primesti cat mai repede pachetul de la mine .
Ciudatu' : Si eu . :) 

Egg I  : Ai ajuns unde trebuie  ! Continua pe http://bianca2b.wordpress.com/ !

4 comentarii:

  1. Foarte tare raspunsurile autoarei. Ca sa nu mai zic de intrebari! >:) :))

    Criss

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow nu stiu cum reusesti sa pui cele mai potrivite intrebari.:D
    Mi-au placut mult raspunsurile ei:X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mersi . apreciez activitatea ta pe blog :)

      Ștergere
  3. Mi-a placut foarte mult acest interview! Nu stiam de aceasta carte. Mi se pare geniala! Abia astept sa o pot citi intr-o zi cu soare, stand pe iarba intinsa si fara griji.
    Coperta este superba C: Made my day warmer ~~
    Iar autoarea e o dulce :D Am vazut interviul postat si pe site-ul ei.

    RăspundețiȘtergere